Haku

Blogikirjoitukset filter
  • Kaikki
  • Uganda (8)
  • Oma Kapua Nepal 2018 (2)
  • Oma Kapua 2024 Nepal (4)
  • Oma Kapua 2020 Nepal (7)
  • Oma Kapua 2020 Kilimanjaro (19)
  • Malawi 2018 (1)
  • Kapua Balkan (26)
  • Kapua 2024 Nepal (5)
  • Kapua 2023 Malawi (7)
  • Kapua 2021 Pyhä (5)

Kapua kohtaamisia

Merja Varjus

Toukokuun viimeinen päivä käsillä ja Kapua-vuosi alkaa lähestyä puolta väliä. Kapua-vuoden alku on edennyt innostuksen myötä vauhdilla. On ollut vaiherikasta suunnitella keinoja, miten kerätä varoja tähän itselleni niin merkitykselliseen hankkeeseen....

KAPUA 24/7

Reeta Rouhiainen

Mustarastaan aamusointi, käen kutsuva kukunta, kimalaisen aamulento, mopoauton basson pauke, terassilla tuulettuva joogamatto, kuulas keväinen tuuli, on perjantaiaamu. Keräillessäni villivihanneksia aamiaismunakkaaseen matkani taittuu kohti parsamaatamme. Istahdan kostealle nurmelle, taitan parsan...

Euroopasta Etiopiaan

Mervi Leivo

Kirjoitan tätä tekstiä Hullissa, Englannissa. Osallistun kansainväliseen esittävien taiteiden verkoston tapaamiseen, jossa aiheena on tänä vuonna inklusiivisuus. Miten mahdollistaa esteettömyys ja saavutettavuus, paitsi taiteen alalla, myös laajemmin yhteiskunnassa. Sillä kuten...

Pyörälenkki Kapua-ajatusten parissa

Reetta Lukka

Todellinen kevätpäivä. Lintujen tsirputus, touhukkuus, aurinko saa värit hehkuviksi, irtosora ropisee pyöränrenkaiden alla, tuulenvire hiuksissa. Pystyy aistimaan, kuinka talvi karisee olemuksesta. Keho ja mieli ovat sopusoinnussa ympäristön kanssa. Polkaisujen tahdissa...

Kaikki kaikkien puolella

Terhi Lehtovaara

Antti Kleemola: Kaikki kaikkien puolella Ensi viikolla on rasisminvastainen viikko. Tämän opiskelukaverini Antin tekemän laulun SPR valitsi vuoden 2019 yhdenvertaisuuskampanjansa kampanjabiisiksi. Toivottavasti se soi myös ensi viikolla, kun vietetään rasisminvastaista...

Onnellisuutta merkityksellisyydestä

Pia Piispanen

Minun motivaationi olla mukana Kapua-projektissa liittyy omaan kokemukseeni siitä, miten tärkeää on kokea olevansa tärkeä, jollakin tavalla merkityksellinen. Varainkeruu tässä yhdessä maailman onnellisimmassa ja hyvinvoivimmassa valtiossa on osoittautunut hyväksi tavaksi...

2018 vuotta aiemmat blogikirjoitukset

Huayna Potosin juurella

Suvi

Aamulla lähdimme jatkamaan matkaa maalaismaisemassa kohti läheistä kylää, josta lähdimme bussilla kohti Huayna Potosin base campia 4800 metrin korkeuteen. Tie oli kapea ja mutkikas ja bussi iso, mutta perille kuitenkin...

Hiippailua viidessä tonnissa

Starttasimme tämän päivän Charcota-järven rannalta pakkaamalla leirikamppeet kasaan ja lähtemällä itse vaeltamaan seuraavaan kohteeseen. Kimpsut ja kampsut kulkivat taas aasien ja laamojen selässä seuraavalle etapille. Ensimmäinen nousu oli viedä sekä...

Näiden tähtien alla

Suvi

Päivä alkoi tähtikirkkaan taivaan alla ennen auringon nousua, kun teltassa ei enää nukuttanut. Oli outoa katsella tähtiä, joista ei tunne yhtäkään tai no linnunradan. Päivän kohteemme oli Pico Austrian huippu...

Kohti korkeuksia

Aamulla heräsimme Copacabanan aurinkoisen kauniisiin maisemiin. Viimeinen hotelliyö ennen tosi koitosta latasi kaikkien akut ja pirteänä lähdimme kohti vuoristoa. Kolmen tunnin ajomatkan jälkeen saavuimme lähtöpaikalle, söimme herkullisen lounaan ja tarkistimme...

Veneilyä Titicaca-järvellä ja Auringon saaren ihastelua

Laura Neira

Aamun auringonsäteiden paistaessa nautimme matkamme maistuvimman aamiaisen Cobacabanan rannan tuntumassa sijaitsevassa hotellissa. Tarjolla oli suomalaisten jo kaipamaa kahvia, erilaisia mehuja papaijasta banaaniin ja perintestä paahtoleipää hillolla lisättynä joko kananmunalla tai...

Pois kaupungin hälinästä

Minna Koistinen

Vihdoinkin kaikki Kapua-siskot koolla!! Pakkasimme laukkumme ja suuntasimme kohti inkakulttuurin synnyisijoja ja Copacobanaa. Tosin katastrofin ainekset olivat valmiina jo aamusta kun 15 nälkäistä naista nousi bussiin mutta loistavalla asenteella bussin...

Torstai 11.9.

Suvi

Tänään torstaina oli viimeinen päivä kun tutustuimme Planin paikalliseen toimintaan Boliviassa La Pazin ympäristössä. Ajoimme bussilla parin-kolmen tunnin matkan päähän ja jälleen kerran saimme matkalla todistaa kuinka hullu paikallinen liikennekulttuuri...

Maalari maalasi taloa

Henna Holmberg

Tänään pääsimme tutustumaan Planin varhaiskasvatuskeskuksiin. Mahtava päivä!!! Lähdimme aikaisin aamulla kahden tunnin bussimatkalle kohti jotain uutta. Jotain jota olimme odottaneet jo tammikuusta asti. Planin toimistolta pakkasimme mukaan erivärisiä maaleja, kartonkeja,...